Meet the Member: Nele

Meet the Member: Nele

  • Els Carrette
    • Els Carrette
    • 18/11/2021
  • Nele was er al bij vanaf het prille begin! Ze is een vaste waarde en heeft een pak ervaring en expertise binnen het digitale luik van Squadron en werkt binnen de divisie Eminds als Digital Engineer. Ze staat dagelijks in contact met het development-team in Skopje, Macedonië. Wat vindt zij van Squadron? Lees even mee.

  • Hoe ziet een dag eruit als Digital Engineer bij Squadron?

  • “Zeer gevarieerd! Ik vorm namelijk een brug tussen onze klanten en het technische team dat codeert vanuit Skopje” vertelt Nele. Ze ontvangt input van key-users van het programma en giet die in een actieplan waarna ze dit communiceert met het development team. Dagelijks wordt er een stand-up scrum meeting georganiseerd om te bekijken hoe de projecten verlopen en bij te sturen indien wanneer iemand vast komt te zitten. Dankzij deze korte meetings is het volledige team volledig up to date en kan er snel vooruitgang geboekt worden.

  • Hoe maak jij het verschil bij jouw klanten?

  • “Ik hou van uitdagende opdrachten. Het leven is toch leuker met hier en daar een stevige uitdaging? Ik vind het zalig om naar een klant te kunnen gaan en met een frisse, onafhankelijke blik een kijkje te nemen naar de interne processen om te zien waar we kunnen optimaliseren en digitaliseren. Als externe persoon kan je gemakkelijker iets benoemen en kan je zaken sneller in beweging zetten die vanuit de klant zelf soms moeilijk in beweging te krijgen zijn.” getuigt Nele.

  • Waarom koos je voor Squadron?

  • Meteen was het duidelijk dat de afwisseling en de uitdagende projecten belangrijke factoren waren in haar keuze om Squadron member te worden. Ook het feit dat Nele graag blijvende impact nalaat en een verschil wil maken voor de bedrijven, motiveerden haar keuze. “Bij Squadron gaan we steevast voor projecten met impact. Dat vraagt natuurlijk veel expertise. Gelukkig krijgen we alle kansen wanneer we ons verder willen verdiepen in een bepaald topic. Zo behaalde ik de black belt in Lean Six Sigma en start ik binnenkort met een projectmanagement opleiding. Ook tijdens de maandelijkse community meetings komen er altijd interessante topics aan bod waar je zelf niet direct aan zou denken, zoals een workshop groepsdynamieken. Dankzij de duowerking staat een member er nooit alleen voor. Dankzij onze collectieve kennis van de members kunnen we gemakkelijk kennis uitwisselen en geniet de klant van kennis en ervaring van de volledige community.”

    “Persoonlijk heb ik ook een zeer grote liefde voor de West- en Oost-Vlaamse maakindustrie dus ik wil alles op alles zetten om die zoveel mogelijk hier te houden! Als dat kan door hun interne werking te optimaliseren en groei te realiseren, dan doet ik dat graag!” klinkt het. “Bij Squadron zit je ook zelf aan het stuur van je eigen carrière: je krijgt de kans je expertise te verdiepen of uit uitbreiden en hebt een volledig team aan experten in je achterban. Hoe handig is dat!”

  • Nele blue paper bewerkt
  • Geen enkele Squadron member is hetzelfde!

  • Daar is Nele ten stelligste van overtuigd: er is niet één typische Squadron member. Elke member is uniek in zijn/haar expertise, hun achtergrond, hun ervaring en hun talenten. “Sommige members zijn proces georiënteerd, anderen eerder digitaal of machine-technologisch minded.” Nele gaat verder: “We hebben dus bonte kleuren en dat is net het mooie, vind ik. Bij het sourcen van mensen op projecten wordt er dan bewust nagedacht welke duo het meest complete pallet aan skills en expertise brengt voor die specifieke klant of project. Zo wordt een synergetische samenwerking opgezet bij de klant. Uiteraard zijn er wel waarden die we allemaal dragen: een sterke affiniteit voor ondernemerschap, persoonlijke ontwikkeling en samenwerking (met elkaar en de klant). We nemen eigenaarschap voor het doel van de klant en zullen niet loslaten voor we het bereiken.”

  • Waarin onderscheidt Squadron zich van andere technologiebedrijven?

  • Nele: “In Squadron benaderen we alles vanuit de invalshoek dat het menselijke aspect even doorslaggevend is als de technologie of het bedrijfsproces. Met technologie alleen kom je er niet. Je zet als bedrijf pas stappen vooruit als de puzzelstukken mens – technologie – proces samenkomen. Daar zit het echte doorslaggevende verbeterpotentieel. Als member hou je dus rekening met alle drie deze aspecten: Wat is het optimale proces? Welke technologie kan dit mogelijk maken? Hebben we de mensen mee?”.

    Heeft Nele haar getuigenis jouw curiositeit enkel meer geprikkeld? Kom eens langs voor een vrijblijvend gesprek of neem een kijkje naar onze vacatures.
    Wij staan altijd open voor het juiste talent!